::BiCaRa HaTi (iii)

Ekeke..ada kesinambungan ek? Da xtau nak tulis tajuk ape..ekekke..hari ni 1st puasa..tanpa arwah abah..kalau la kptsn aku diterima hari tu,mungkin juga puasa pertama tanpa suami.. 😦 Allah timpakan ujian yang terlalu dekat utk aku..belum aku cukup bersedia dgn berita pemergian abah,ada satu lg berita yang membuat aku terluka..Allah,sesungguhnya perancanganMu, perancangan yang paling baik..bila aku sedih teringat arwah abah,secara automatik aku teringat juga tentang kisah aku..

Aku bermohon kpd Allah,moga ramadhan ini menjadi titik tolak kepada perhubungan ini..andai Allah takdirkan jodoh kami panjang,tautkanlah hati kami semula tapi andai kata Allah takdirkan jodoh ini tidak panjang..moga kami dapat teruskan hidup kami dengan pilihan masing-masing..Allah,memang berat kptsn itu,tp demi kebahagiaan bersama,moga Allah tunjukkan jalan yang terbaik buat kami berdua..tipulah kalau aku kata aku xsygkn hbgn ni..cukup syg..tapi,kalau perpisahan tu mampu membuat masing2 bhgia,gembira,why not kan..

Aku sedaya upaya mahu melupakan dikala saat ini aku telah mampu memaafkan..telah mampu menerima kekhilafan dirinya,kekhilafan diriku sendiri..bila bermuhasabah sendiri,sbnrnya byk sgt kekurangan aku..terlalu banyak..moga aku mampu utk perbetulkannya sedikit demi sedikit..bg pihaknya, aku sendiri xpasti adakah dia cb utk melupakan,cb utk tidak berhubung lg..cuba utk memutuskan kerana berdosa mempunyai hbgn dgn isteri org & berdosa membelakangkan suami serta couple dgn suami org..apa yang pasti aku telah ingtkn dia tentang dosa pahala..at least aku da menegur 1 kesalahan mereka..sejauh mana dia nk perbetulkn keadaan ini semula,itu aku tidak pasti..maybe kami ada cara kami sendiri..

Ujian ini buat aku sedar yang aku perlu simpan sedikit syg n cinta itu buat diri aku sndr agar bl suatu ms kecewa itu bertandang,at least ada lg rs cinta n syg tu buat diri sndr..biarlah kita cintakan sesorg itu kerana Allah..bkn kerana paras rupa,harta benda hatta sikap @ sifat seseorg itu..aku takut nk terlalu berharap dgn hbgn ini..takut suatu masa nnt topik poligami ini akan diusulkn sekali lg..bila ia berlaku,aku rasa bila aku da mula dgn kehidupan sendiri,da blh berdikari tentang byk benda..kptsn aku masih sama seperti sekarang ini..aku rs aku xcukup mampu lagi nk berkongsi kasih,berkongsi syg n cinta..at least kptsn tu mampu buat aku temui cinta baru..

Buat masa sekarang ni,aku hanya mampu berdoa..minta pada Allah agar pulihkan kembali hati aku kalau boleh biarla aku beraya dgn gembira..hanya bersedih dgn pemergian arwah abah..bukan bersedih atas perkara ini lagi..aku tengah mencari-cari lagi serpihan yang bertaburan yang aku sendiri xpasti bila aku mampu temuinya semula.. 😦

By ekin

Leave a Reply

